מהו התקן לסולר לתחבורה בישראל?

מבין תוצרי הזיקוק של חומר גלם הנפט, סולר הינו אחד מהמשמעותיים ביותר ונועד לשמש בעיקר לצרכי הסקה ולהפעלת מנועי דיזל. יחד עם זאת, מאחר ששריפת הסולר מלווה ביצירת זיהום סביבתי רב, חלה חקיקה חמורה ביותר של המשרד לאיכות הסביבה לגבי אספקת סולר לתחבורה וכאן נציג את עיקרי התקן שקרוי גם "צו הפעלת רכב (מנועים ודלק), תשס"ג-2003".

סולר דל גופרית

על פי התקנות, סולר לצרכי תחבורה חייב להיות בעל תכולת גופרית מינימלית וכל מי שמשווק סולר לתחבורה עשיר בגופרית עובר על החוק. סוג הסולר המומלץ קרוי "סולר 50" והוא מתאים למנועי דיזל וגם להסקה שכן תכולת הגופרית בו הינה 10 מ"ג לק"ג. למעשה, בכל הקשור למנועי דיזל חובה להשתמש רק בסולר שעומד בתו התקן הישראלי מספר 107 ומי שלא עושה כן עובר כאמור על החוק.

תחליף סולר

כיום ניתן להוסיף לסולר תוספים שונים על מנת למהול אותו ולהגדיל את נפחו. אלא שלא כל סוג של מנוע דיזל מסוגל לעבוד עם תחליף סולר, מה גם שסוג זה של תערובת הינו מזהם סביבתית. לכן התקן קובע כי אין למכור או לשווק סולר לתחבורה שהוא תחליף, לא בתחנות דלק או במרכזי חלוקה, אלא אם נתקבל היתר מיוחד לכך מרשויות החוק.
 

סייגים לתקן

חשוב לציין כי הוראות אלו אינן חלות על צבא ההגנה לישראל. בפועל, כאשר מדובר באספקת סולר לרכבים צבאיים, הצבא בעצמו מנהל את סוג הסולר הנדרש בהתאם לתקנות שלו וחוקי המדינה אך כאשר מדובר בתחנת דלק ציבורית שבה גם הצבא משתמש, אין לשווק תחליפי סולר למיניהם או כאמור, סולר עם רמות גופרית העוברות את המצוין בתקן.
 
מהו התקן לסולר לתחבורה בישראל?
 
לסיכומו של דבר, בתור נהגים של רכבים הממונעים ע"י מנוע דיזל, עליכם לדעת כי חל איסור חמור לנהוג ברכב שתודלק בסוגי הסולר שהוגדרו לעיל, והדבר מהווה עבירה על החוק. מסיבה זו חשוב מאוד לתקשר עם ספק איכותי ובעל מוניטין שבוודאות נצמד להגדרות הצו. א.ק.א דלקו היא בדיוק חברה כזו, ובאמצעותה תוכלו לרכוש סולר לתחבורה במחירים הזולים בשוק עם התחייבות לסולר איכותי המסופק עבורכם במקום ובמועד שנוחים לכם.
לפרטים נוספים צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 02-6233399 ונשמח לעמוד לרשותכם.